2011. november 11., péntek

Valami elkezdődött

megtanítani őket is a vállalkozói szemléletmódra. Ugye ahhoz, hogy meg tudjam őket tanítani, nekem is meg kell tanulnom.

A gyemekkori beidegződések nem múlnak el nyomtalanul egyik percről a másikra. Dávid fiam, már kezdi kapizsgálni, hogy miről is van szó. Mindig gyűjti a pénzt. Mivel a kicsik a nagyokról veszik a páldát, ezért a többiek is gyűjtik. Amúgy sem szeretem, ha ész nélkül szórják. Ha már nem tudnak értelmes dologra költeni, akkor inkább rakják el.

Ezt úgy csináljuk, hogy reggel kapnak 200 forintot 10 óraira. Nem költik el, hanem elteszik. Persze  veszünk kaját, hogy legyen  mit enni a nagyszünetbe. Jó üzlet Nekik az biztos... Nekem már nem annyira.
Sajnos még nem tanítottam meg nekik, hogy írják le a céljaikat és csináljanak pénzügyi tervet, mert még én sem gyakorlom intenzíven. Meg kell változnom ebben!! A tegnapi sistergő összejövetelen is volt téma, és a legtöbb webkonferencián téma. Úgyhogy sürgős!! Ezt most magamnak írom. :)

A lényeg, hogy Dávidnak összegyűlt egy kisebb összeg, ami elég volt arra, hogy éljen egy alkalmi vétel lehetőségével és vegyen egy BMX kerékpárt. Nagyon jó állapotban van, max. egy festés rá, és mehet a piacra. 
Azt mondta, hogy el szeretné adni drágábban. Megengedheti magának, hogy költ még rá egy kicsit, hogy szebb legyen. Több tízezer forintba kerülnek ezek a bicajok.

Nagyon támogatom ebben, mert ha ráérez az ízére, akkor elkezdi másként szemlélni a világot. Szeretném, ha nem mindig azon gondolkoznának, hogy mire lehet elkölteni a pénzt, hanem azon, hogy mi olyanra lehet elkölteni a pénzt, amiből mégtöbb pénzük lehet.
Rengeteg érdekes dolgot lehet ezzel a témával kapcsolatban találni az interneten. Szeretem Alkér Orsolya oldalát. Az életre való gyerek blogban is rengeteg jó téma van.
Mert a mi gyermekeink a jövő nemzedéke. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése