2011. november 11., péntek

Jó benyomás

Most már én is tapasztalom, hogy ha jót várok, akkor jót is kapok. Nem azon gondolkozom, hogy mit nem szeretnék, hanem azon, hogy mit szeretnék. Úgy fekszem le, hogy elmondom magamnak egypárszor, hogy holnap valami csodálatos dolog történik velem..., reggel pedig úgy kelek fel, hogy ma valami csodálatos dolog  fog velem történni.(Ezt Brian Tracy-től tanultam.:)) Lehet szerintem többes számban is mondani.  A lényeg az, hogy a szavaink teremtő erővel bírnak.

Hiszitek vagy sem, tényleg egy csomó  dolog történik velem. Az apró dolgokat is észre kell venni! Régóta nincsenek  tapasztalataim, különböző cégek munkájával kapcsolatban, és itt most senkit nem szeretnék lehurrogni, csak a tapasztalataimat szeretném megosztani.

3 éve újítottuk fel a lakásunkat, tetőtől talpig, és alig volt olyan üzlet, akár az ablakos, az asztalos, vagy a bútor ahol  ne lett volna valami problémánk. Mindenhol akadályokba, hibákba, felkészületlen eladókba botlottunk, akik nem tudtak nekünk segíteni. Az eladók még csak hagyján..

Néhány példát megemlítek közülük.
Az ülőgarnitúránk más színű lett, mint amilyet kértünk. Igaz, csak árnyalati különbség volt. Nem vittük vissza. Ez még nem volt elég, megbeszéltük hogy mikor lesz egy kis hely abba a szobába ahova szántuk a bútort, akkor telefonálunk és kihozzák nekünk. Addig természetesen tárolják, mert rengeteg hely volt a raktárukban... Hát a nagyszoba festésének a kellős közepén hozták ki a bútort, úgy hogy előtte fel sem hívtak. Lent helyeztük el ideiglenesen a lépcsőházban. Persze felváltva őriztük...

Az asztalos nem számolta bele a konyhaszekrénybe, hogy a hűtőnknek kerekített az oldala és nem szögletes, ezért egy kicsivel nagyobb helyet foglal, ezért meg kellett cserélni a hűtőnk ajtaját. Azóta is kényelmetlen kinyitni. Pedig nem kevés pénzt fizettünk ki az ismerős asztalosnak. Lehet, hogy igaz a mondás, hogy sokszor idegennel jobb kezdeni mint az ismerőssel, legalább is üzlet szempontjából, mert az üzletben nincs barátság!

Az ajtónkról ne is beszéljünk...Sajnos nem bontottuk ki a cégnél, ahol vettük, mert teljesen megbíztunk abban, hogy frankó ajtót veszünk. Ráadásul mikor beraktuk a helyére, akkor szedtük le róla a fóliát és láttuk, hogy egy  pár helyen be van horpadva. Visszamentünk, reklamálni de sajnos nem tudtak helyette  ajtót adni, mert azt mondták, hogy több olyan nem lesz náluk kapható, ezért már nem is rendelnek belőle. Egy darab volt, ami szintén be volt horpadva. Tehát már két horpadt ajtónk volt. Nem volt mit tenni. Így jártunk.

Talán a többi apróság már eszembe sem jut, amik történtek, de alig vártam, hogy a végére érjünk a felújításnak.

Hogy kapcsolódik ez a mondókámhoz amit elkezdtem? Hát úgy, hogy ma végre nem kellett csalódnom. Szélvédő csere volt az autónkon, mert be volt repedve. Igaz, hogy késett az úri ember aki végezte a szerelést, de felhívott telefonon, és nem győzött sűrű elnézést kérni.

Igazán kényelmes megoldás volt különben, ezt zárójelben jegyzem meg, mert nem kellett az autót sehova sem vinni, hanem a házunk előtt csinálták meg a parkolóban. Nem is tartott sokáig, érdekes volt az egész művelet. De nem is ez a lényeg, hanem hogy teljesen ügyfélközpontú volt az egész mutatvány. Mi voltunk a lényeg, mi voltunk a középpontban. Teljeskörű felvilágosítást kaptunk, az összes ablak meg lett tisztítva, az ablaktörlő tartály fel lett töltve téli szélvédőmosó folyadékkal.Teljesen meg voltam elégedve mindennel. Mivel elégedett vagyok, biztos hogy ezt a céget fogom ajánlani az ismerőseimnek.

Azt hiszem ez az alapja mindennek. A figyelmesség. Nem nagy dolog történt, de mégis figyelemre méltó. Ha már itt tartunk, akkor elárulom, hogy Tatabányán ne nagyon induljunk el 9 óra előtt ügyeket intézni. Pl.: az egyik TV társaságnál szerettem volna még nyáron mobilnetet rendelni. Mivel már sokszor megjártam, hogy korán indulok, el ezért az volt az első dolgom, hogy megnéztem a neten, hogy hánykor nyitnak. Csodák csodájára, azt láttam hogy 8-kor. El is indultam időbe, de zárt ajtókba ütköztem. Bocsánat, nyitva volt az ajtó, mert az ügyintézőnek melege volt, és ki volt nyitva. Aztán kifáradt, és közölte velem, hogy 9-re menjek vissza.

Maszek boltok, cipészek, üzletek, semmi sincs nyitva időben. Lehet, hogy csak én vagyok ilyen "korai" típus. Nem tudom. Számomra nem jelentett volna gondot, ha egy órával korábban egy ügyfél betéved a boltomba. Lehet, hogy itt teljesen összeomlott volna a rendszer, a gépek megbolondultak volna...Azt viszont tudom, hogy sok vállalkozó panaszkodik, hogy nem mennek jól a dolgai. Tudom, hogy válság van!!

Lehet, hogy nem is kéne olyan sokat változtatni a fejlődéshez. Lehet, hogy csak kicsivel kedvesebbnek, megértőbbnek, udvariasabbnak, emberközpontúnak, szeretet teljesebbnek kéne lenni ahhoz, hogy az emberek szeressenek betérni valahova.Igen olcsó, és mégis praktikus megoldás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése